Fysiotherapie de Goffert
Erik van Dalen
[Erik van Dalen]

Erik van Dalen (1956) is sinds 1980 werkzaam bij het revalidatiecentrum van de Sint Maartenskliniek te Nijmegen. Vanaf 1989 werkt hij tevens bij Fysiotherapie de Goffert. Vrij snel na het voltooien van de opleiding tot fysiotherapeut heeft hij de vierjarige opleiding aan de Nederlandse Academie voor Orthopedische Geneeskunde gevolgd en met succes afgerond. Deze methode betreft een verdere verdieping van het onderzoeken en behandelen van klachten aan het bewegingsapparaat zoals uitgewerkt door J. Cyriax. Deze opleiding kwam hem goed van pas bij het behandelen van allerlei (sport)blessures maar ook voor andere klachten van het bewegingsapparaat. Erik heeft met name veel ervaring met sportblessures bij voetballers. Zijn meest recente bijscholingen zijn de behandelingen van nek- en rugklachten met behulp van de McKenzie methode, de medical taping methode en een verdere nascholing als ondersteuning voor zijn jarenlange ervaring met de pijnbestrijding middels het gebruik van Tensapparatuur. Tevens heeft Erik de bijscholing handrevalidatie gevolgd.

Erik is in het bezit van het NDT-certificaat voor volwassenen. Het NDT-concept is met name gericht op het onderzoeken en behandelen van mensen, die een beroerte hebben doorgemaakt, maar de kennis en technieken komen zeker ook van pas bij vele andere neurologische aandoeningen. De laatste jaren spreekt men meer over neuro-revalidatie. Erik is namens Fysiotherapie de Goffert aangesloten bij het ketenzorgproject CVA, een regionale werkgroep rondom mensen met een beroerte.

Door zijn werk in het revalidatiecentrum heeft hij een grote ervaring opgebouwd in het begeleiden en behandelen van mensen met allerlei aandoeningen, zoals ze in een grote kliniek voorkomen. U kunt hierbij denken aan neurologische aandoeningen, complexe orthopedische en neurologische aandoeningen na een ongeval, multiple sclerose, dwarslaesie, amputaties en spierziektes. Ook heeft hij de opleiding fysiotherapie bij hartpatiënten gevolgd voor het begeleiden en trainen van hartpatiënten na een hartinfarct of bijvoorbeeld een hartoperatie.